Sevilen oyuncu Bülent Alkış: “Bence oyunculuk sistemli bir akıl hastalığı. Kontrol edilebilir şizofreni gibi.
Sevilen oyuncu Bülent Alkış: “Bence oyunculuk sistemli bir akıl hastalığı. Kontrol edilebilir şizofreni gibi. Ama bu işe kafayı takar ayrıca iyisini yaparsanız… Birden ortaya mısır patlağı gibi çıkmaktan bahsetmiyorum. Çünkü benim ustalarım var. Evet, oyunculuk kontrollü bir hastalık. Ayrıca bırakamazsınız, bırakamıyorsunuz. Bir çeşit bağımlılık, çok keyifli ayrıca zevkli. Ve oyunculukta birden fazla maskeniz var. Ama maskeyle gezmekten bahsetmiyorum tabii.”
“OYUNCULUK SİSTEMLİ BİR AKIL HASTALIĞI GİBİ”
Yer aldığı sayısız projeyle ismini başarılı oyuncular kategorisine çoktan yazdırmış bir isim Bülent Alkış. Çemberimde Gül Oya, Arka Sokaklar, Bu Kalp Seni Unutur mu?, Filinta, İsimsizler, Uyanış: Büyük Selçuklu, Evlilik Hakkında Her Şey, Çanakkale 1915, Cep Herkülü: Naim Süleymanoğlu ayrıca Bandırma Füze Kulübü gibi işler oyunculuk performansını sergilediği projelerden sadece bazıları. Şimdi oyunculuğuna bir de sunuculuk ekledi Alkış. 24 TV ekranlarında yayın hayatına başlayan belgesel programı Raylar Boyunca’nın sunuculuğunu üstlenen Bülent Alkış, bu programla Türkiye’de demir yollarının artmasıyla beraber demir yolu ayrıca garın gittiği şehrin kültürel ayrıca sosyal yapısını nasıl etkilediğini gözler önüne seriyor. Biz de bu vesile ile Bülent Alkış ile bir araya geldik. Hem yeni programını hem de oyunculuğu konuştuk.
“DÜNYANIN EN GÜZEL ÜLKESİNDE YAŞIYORUZ”
ALİ DEMİRTAŞ: Raylar Boyunca’nın içeriğini ayrıca formatını nasıl özetlersiniz?
BÜLENT ALKIŞ: Raylar Boyunca, Türkiye’de demir yollarının artmasıyla beraber demir yolunun ayrıca garın gittiği şehre kültürel ayrıca sosyal yapısını nasıl etkilediği üzerine bir proje aslında. Raylar boyunca ilerliyorsunuz, her durduğunuz gar ayrıca istasyon o şehre ne katmış? Önceden nasılmış, şimdiye neye dönüşmüş? Bütün Türkiye’de şunu gördük. Büyük güzel garlar ayrıca garın çevresindeki sosyal hayat… Gar lokantası, gar gazinosu, lokal, demiryolları çalışanlarının gittiği yerler, oradaki lojmanlar, lojmanların çevresinde onlara hizmet için bulunan işletmeler ayrıca kültürel mekanlar… Anadolu’ya gittiğiniz vakit birçok şehrin çevresi gar çevresinden geliyor. Yani demiryolu bir bölgeye ulaştığı vakit oranın kültürel ayrıca sosyal yapısını hemen etkiliyor. Buradan da çıkan malzemeler her yere gidiyor, Anadolu’ya yayılıyor, bağlayıcı oluyor. Demiryollarının böyle bir katkısı var. Fakat bu bazı yerleri rahatsız etmiş ki, yatırımı bir süre durmuş. Değeri yeni yeni fark ediliyor. Neredeyse Türkiye’deki bütün hatları gezdim. 28 günlük bir macera bu. 24’ü iş günü, 4 günü tatil. 24 günde 7 çalışanla beraber 15 şehir gezdik. Bu bir rekor diyebiliriz. Gezdiğiniz vakit anlayacaksınız bir kez daha, gerçekten dünyanın en güzel ülkesi Türkiye. Evet, dünyanın her yerinde çok güzel yerler var ama Türkiye sana neredeyse her yerden bir şey sunmuş gibi. Trende en çok dikkat ettiğim şey insanların gözleri oluyor, çünkü duyguları en çok oradan alırsınız. Ben o gözlerde hep hasret gördüm. İnsanların neler yaşadığını görmek ayrıca hissetmek istiyorsanız biraz tren yolculuğu yapın. Aslında tren hayatın kendisi…
Oyunculuk mesleki ayrıca teknik anlamlarının haricinde sizin için ne anlam ifade ediyor?
Bence oyunculuk sistemli bir akıl hastalığı. Kontrol edilebilir bir şekilde, şizofreni gibi. Ama bu işe kafayı takar ayrıca iyisini yaparsanız… Birden ortaya mısır patlağı gibi çıkmaktan bahsetmiyorum. Çünkü benim ustalarım var. Kontrollü bir hastalık gibi bu. Ayrıca bırakamazsınız, bırakamıyorsunuz. Bir çeşit bağımlılık, çok keyifli ayrıca zevkli. Oyunculukta birden fazla maskeniz var. Ama maskeyle gezmekten bahsetmiyorum tabii, yanlış anlaşılmasın.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı