tarımenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
32,5130
EURO
34,9419
ALTIN
2.434,97
BIST
9.716,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
20°C
İstanbul
20°C
Az Bulutlu
Cuma Az Bulutlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
16°C
Pazar Hafif Yağmurlu
16°C
Pazartesi Az Bulutlu
18°C

VR Oyunlarının Geleceği

HTC, Meta, Valayrıca ayrıca Sony’nin liderliğinde ilerleyen sanal gerçeklik cihazları, ağırlıklı olarak video oyunları için kullanılıyor.

VR Oyunlarının Geleceği
08.02.2023 00:40
0
A+
A-

HTC, Meta, Valayrıca ayrıca Sony’nin liderliğinde ilerleyen sanal gerçeklik cihazları, ağırlıklı olarak video oyunları için kullanılıyor. Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu’na göre 2023 yılı, eğlence sektöründe sanal gerçekliğin ivme kazanacağı bir yıl olacak.

Öncelikle sanal gerçeklik cihazlarının geçmişinden biraz bahsedebilir misiniz?

Her ne kadar sanal gerçeklik cihazları son yıllarda hayatımıza girmiş olsa da ilk sanal gerçeklik cihazı 1968 yılında, Damocles’in Kılıcı adıyla, Ivan Sutherland ayrıca öğrencisi Bob Sproull tarafınca tasarlandı. Tabii ki bu, bir başlangıç projesi olduğundan oldukça primitif bir yapıya sahipti. Uzun yıllar sonra, 90’larda, son kullanıcıya yönelik sanal gerçeklik projeleri ortaya çıkmaya başladı. Bu projelerin başında gelen SEGA VR, iptal edilmemiş olsaydı oyuncularla buluşan ilk sanal gerçeklik cihazı olacaktı. Nintendo da Virtual Boy adında, şu anki sanal gerçeklik cihazlarının mantığında çalışan, ¨masa üstü¨ bir ürün piyasaya sürdü fakat başarılı olamadı.

Sanal gerçeklik furyasının heyecan verici bir biçimde hayatımıza girmesinin öncüsü olarak Meta’nın sahibi olduğu Oculus’u gösterebiliriz. Henüz piyasaya çıkmadan yapımcılara dağıtılan ¨devkit¨i ile büyük bir heyecan yaratan bu sanal gerçeklik gözlüğünün, birçok firmanın piyasada kendine yer edinmesinin yolunu açtığını söyleyebiliriz.

Şu an piyasada hangi sanal gerçeklik cihazları mevcut?

Bu soruyu birkaç yıl önce sormuş olsaydınız çok daha kısa bir liste yapabilirdik ama şu anda bu röportaja sığdırılamayacak kadar çok sayıda sanal gerçeklik cihazının satışı yapılıyor.

Peki en popüler sanal gerçeklik gözlükleri hangileri?

Şu anda piyasada bulunan gözlükleri ikiye ayırabiliriz: Ana bir sisteme bağlı olanlar ayrıca kablosuz, hiçbir cihaza gereksinim duymayanlar.

En çok bilinen ayrıca tercih edilen markaların başında HTC geliyor. HTC’nin Viayrıca Pro 2 ayrıca Viayrıca Focus 3 modelleri -her ne kadar fiyatları biraz yüksek olsa da- kullanıcılar tarafınca bir hayli beğeniliyor.

Valve’ın Index gözlüğü oyuncular tarafınca tercih edilen bir gözlük olurken PlayStation 4 ile çalışan PlayStation VR da konsol kısmında sanal gerçeklik ihtiyacını karşılıyor.

Bağımsız bir firma olarak yolculuğa başlayan ama daha sonra Meta’nın (Facebook’un) satın aldığı Oculus markasının Quest 2 modeli hem fiyatıyla, hem de performansıyla en çok tercih edilen kablosuz / kendi işlemcisiyle çalışan sanal gerçeklik gözlüğü. Quest 2’ye rakibi olan, 2021 tarihinde çıkan HTC Viayrıca Flow da tasarımı ayrıca farklı diğer özellikleri ile beğeni topluyor.

Hangi marka ayrıca modeller büyük beklenti yaratıyor?

Konsol tarafında, Şubat sonunda piyasaya sürülmesi beklenen PlayStation VR 2, şimdiden açıklanan birçok iyi oyun ile PS5 sahiplerinin tercih edeceği, günümüz standartlarına uygun bir aday olma yolunda ilerliyor. HTC tarafında XR Elite modeli, Viayrıca Flow’un daha güçlü bir versiyonu olarak hazırlanmakta. Bu modelin sanal gerçekliğin yanı sıra ¨artırılmış gerçeklik¨ özelliklerine de sahip olması bekleniyor. HTC’nin Viayrıca Pro 3 modelini de önümüzdeki aylarda duyuracağını düşünüyorum.

Sanal gerçeklik gözlüklerinin şu anki durumunu ayrıca geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Aslına bakarsanız sanal gerçeklik cihazları bugüne dek oluşan beklentiyi tam anlamıyla karşılayamadı. Bunun en büyük nedeni de henüz bu cihazların ¨emekleme¨ aşamasında olması. Piyasaya sürülen cihazların hemen hemen hiçbiri uzun süreli kullanıma müsait değil. Günden güne ağırlıkları düşüyor olsa da özellikle PC bağlantılı olanlar birkaç saat sonra konforsuz bir durum yaratıyor. Diğer yandan, iyi konfigürasyon ayrıca ekstra sensör gibi gereksinimler, işleri son kullanıcı için biraz zorlaştırıyor.

Sanal gerçeklik cihazlarının yaygınlaşması için neredeyse bir güneş gözlüğü kadar konforlu olması gerekiyor. Bunun, bu sistemlerin yaygınlaşması için gereken kriterlerin başında geldiğini düşünüyorum.

Tüm bunlara karşın piyasaya sürülecek yeni ayrıca güçlü sistemlerle beraber oyun sektörünün bir alt sektörü olarak tanımlayabileceğimiz ¨sanal gerçekliğin¨ 2023 tarihinde ivme kazanacağını düşünüyorum.

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Sponsorlu Bağlantılar: - sosyal içerik platformu - ETSY Blog - uygulama fikirleri - vize başvurusu islami sohbet müzik indir dini sohbet sohbet dijital pazarlama ajansi dijital pazarlama elektronik sigara grup sex deneme bonusu deneme bonusu veren siteler betvolegiris.co van escort