tarımenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
32,5004
EURO
34,6901
ALTIN
2.496,45
BIST
9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Yağmurlu
13°C
İstanbul
13°C
Yağmurlu
Cumartesi Parçalı Bulutlu
19°C
Pazar Az Bulutlu
20°C
Pazartesi Az Bulutlu
21°C
Salı Az Bulutlu
23°C

Temmuz Ayında NVIDIA Studio Sürücüsü 3ds Max için Chaos V-Ray 6’nın Performansını İyileştiriyor

NVIDIA Studio sanatçısı Brian Lai, bu hafta NVIDIA Studio’ya konuk oluyor. Lai Chaos V-Ray ayrıca bir dizi RTX hızlandırmalı uygulama kullanarak …

Temmuz Ayında NVIDIA Studio Sürücüsü 3ds Max için Chaos V-Ray 6’nın Performansını İyileştiriyor
29.07.2022 14:06
0
A+
A-

NVIDIA Studio sanatçısı Brian Lai, bu hafta NVIDIA Studio’ya konuk oluyor. Lai Chaos V-Ray ayrıca bir dizi RTX hızlandırmalı uygulama kullanarak geliştirdiği ‘Afternoon Coffee and Waffle’ eserinin yapım sürecini anlatıyor.

Temmuz ayında NVIDIA Studio Sürücüsü, 3ds Max için en son Chaos V-Ray 6 sürümünü hızlandırarak yaratıcılığın sınırlarını zorluyor.

Bu hafta NVIDIA Studio’da 3D sanatçısı Brian Lai, Chaos V-Ray rendering yazılımında NVIDIA RTX hızlandırmasıyla “Afternoon Coffee and Waffle” eserinin fikir aşamasından bir eser konuma normalden daha hızlı bir şekilde nasıl geldiğini anlatıyor.

NVIDIA Studio Tarafınca Desteklenen Caos V-Ray, Temmuz Ayında unutulmaz bir deneyim sunuyor

Grafik yazılımı şirketi Chaos, bu ay fotogerçekçi işleme yazılımı 3ds Max kapsamında V-Ray 6 için bir güncelleme yayınladı. Bu sayede Temmuz Stüdyo Sürücüsü’nde, NVIDIA GPU’lardaki içerik oluşturucuların iş süreçlerindeki deneyimleri büyük oranda iyileştiriliyor.

Bu sürüm, sanatçıların yeni dünyalar oluşturmaları ayrıca iş akışını kolaylaştırmalarını sağlayan araçları içeren kapsamlı bir güncellemeyi içeriyor. Bu güncelleme sayesinde sanatçılar 3D nesneleri hızlı bir şekilde yerleştirebiliyor, ayrıntılı 3D yüzeyler oluşturabiliyor ayrıca birbirinden özel gökyüzü tasarımları oluşturmak için farklı bulut desenleri ekleyebiliyor.

RTX ile hızlandırılmış ışın izlemeyle yüksek performanslı son kare görüntülemesi ayrıca yapay zeka destekli gürültü gidermeden faydalanan V-Ray GPU yazılımı, yeni özelliklerin yanı sıra performans artışını da beraberinde getiriyor.

3D sanatçılar, neredeyse tüm yeni V-Ray 6 özellikleri için destek içeren V-Ray 6 GPU geliştirmeleri ile iyileştirmelerden çeşitli şekillerde yararlanırken Light Cache’i daha hızlı bir şekilde yapmak ayrıca render cihazlarını görevlere atamak için yeni cihaz seçicileri kullanabiliyor. Kullanıcıların yapay zeka destekli gürültü giderici (Denoiser) kullanımını belirlemesine izin vermek render performansının neredeyse iki katına kadar çıkmasını sağlayabiliyor.

Uyarlanabilir Dome-light oluşturma, V-Ray 5’ten 3 kata kadar daha hızlı çalışıyor.

Bütün bu özelliklere ek olarak 3D içerik geliştiriciler;

  • Chaos Scatter sayesinde nesneleri manuel olarak ayarlamadan doğal görünümlü manzaralar ayrıca ortamlar üretmek için sahneleri milyonlarca 3D nesneyle kolayca donatabiliyor.
  • Gerçekçi bulut tasarımlarıyla parçalı bulutlu havalardan yağmurlu havalara kadar çeşitli bulut türleri ayrıca hava koşullarını simüle edebiliyor.
  • Geliştirilmiş izleme-derinliği iş akışı — yansımalar ayrıca kırılmalar için izleme-derinliğini geçersiz kılma ayarlarını basitleştiriyor
  • Gölgelendirme iyileştirmeleri – Yeni enerji korumalı GGX gölgelendirme, kabarcıklar ayrıca kumaş dokular için VRay malzemesine ince film serilmesi ayrıca geliştirilmiş V-Ray leke işlevselliğini içerir.

Ayrıca keşfedilecek daha da çok şey var! İçerik geliştiriciler, yeni özelliklerin 3D sanatçıların harika görseller oluşturmasına nasıl yardımcı olduğunu görmek için 28 Temmuz Perşembe günü 3ds Max için V-Ray 6 webinarına ücretsiz olarak katılabilirler.

Gerçekçi Waffle’lar Nasıl Oluşturulur?

Bu hafta NVIDIA Studio’da, 3D sanatçısı Brian Lai, “Afternoon Coffee ayrıca Waffle” çalışmasındaki yaratıcı sürecin detaylarını anlatıyor.

Lai’nin 3D sanata yolculuğu, bir fotoğrafçı olan babasının etkisiyle çok erken yaşlarda başladı. Lai bu tutkusu sayesinde Malezya’nın en iyi sanat koleji The One Academy’ye kabul edildi. Lai etrafındaki nesneleri gözlemleyerek içinde bulunduğu ortamın kendisinden ilham alıyor.

Lai, “Gözlemlediğim dünyayı 3D formda tekrardan yaratmak benim tutkumdu. İnsanları karşılarındaki çalışmanın gerçek mi yoksa 3D olarak renderlanmış bir görüntü mü olduğu özelinde şüpheye düşürerek şaşırtmak oldukça tatmin edici bir deneyim” diyor.

Lai’nin bu tutkusu sayesinde “Afternoon Coffee and Waffle” eserinin sık sık karşılaşılan ayrıca sıradan bir an gibi canlı ayrıca hayat dolu bir şekilde olması elbette şaşırtıcı değil.

Bu görsel çalışması için Lai işe öncelikle internette bir referans görsel araştırmasıyla başlıyor. Referans görselin ardından Lai yaratıcı sürecine temel 3D modelleme ile başladı, bunun sonucunda nihai görüntü için bir yön belirleyerek kamera için ideal odak uzaklığını ayarlıyor. Ardından çalışmadaki her bir 3D modeli yüksek çözünürlüklü modellere dönüştürüyor ayrıca her birinin ayrı ayrı dokularını eşliyor. Bu onun sahne detaylarına odaklanmasına yardımcı oluyor.

Lai, GeForce RTX 3090 yardımıyla yapılan bir yaratma sürecinin tereyağından kıl çeker gibi kolay bir deneyim olduğunu söylüyor.

RTX hızlandırmalı ışın izleme, yapay zeka destekli gürültü giderme (AI-powered denoising) özelliğine sahip V-Ray GPU’da yıldırım hızında gerçekleşiyor. Lai, “V-Ray’i “temel olarak grafik kartındaki RT ayrıca Tensör Çekirdeklerinden gelen gücü kullandığı için tercih ediyorum. Bu sayede yazılım yüzünden sınırlandığımı hissetmiyorum” diyor.

Sanatçı, mümkün olan en iyi kumaş dokusunu elde etmek için Autodesk Maya’da simülasyon için GPU’sunu da kullanarak 4K ön izlemede dokuyu eşlemenin çok tatmin edici olduğunu da belirtiyor. Sonrasında ise Adobe Substance Painter’da modelleri normal kıvrımlarıyla sonlandırıyor.

Tüm modeller hazır olduğunda, Lai her şeyi tek bir sahnede topluyor. Öğretici videoda Brian Lai Autodesk Maya’nın Hypershade penceresinde her bir gölgelendiricinin nasıl oluşturulduğunu anlatıyor.

En son adım olarak ise çalışmayı gerçeğe en yakın şekilde resmetmek kalıyor. Burada Lai, gerçekliği elde etmek için kendi yaratıcılığıyla kıyasıya bir yarış veriyor. Sonunda hedeflediği gerçekçilik boyutuna ulaşıyor.

Invert art veya negatiayrıca çizim metotlarını keşfederek adını duyuran Lai’yi daha yakında tanımak için Instagram hesabından takip edebilirsiniz.

Ayrıca, ilginizi çekiyorsa 19 Ağustos Cuma gününe kadar sürecek olan #ExtendtheOmniverse yarışmasına katılmak için linke tıklayabilirsiniz. Bir NVIDIA RTX GPU kazanma şansı yakalamak için kendi NVIDIA Omniverse Uzantınızı yaparak hünerlerinizi sergileyebilirsiniz. Kazananlar Eylül ayında GTC’de açıklanacak.

NVIDIA Studio’yu Facebook, Twitter ayrıca Instagram’dan takip edilebilir Studio YouTube kanalındaki eğitimlere erişilebilir ayrıca NVIDIA Studio bültenine abone olarak güncellemelerden haberdar olabilirsiniz.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Sponsorlu Bağlantılar: - sosyal içerik platformu - ETSY Blog - uygulama fikirleri - vize başvurusu islami sohbet müzik indir dini sohbet sohbet elektronik sigara grup sex