Atölye Modern’deki “Sanat Yapıtlarının Gizleri” seminer programı, modern ayrıca çağdaş sanat yapıtlarının nasıl çözümlenebileceğine ayrıca …
Atölye Modern’deki “Sanat Yapıtlarının Gizleri” seminer programı, modern ayrıca çağdaş sanat yapıtlarının nasıl çözümlenebileceğine ayrıca yorumlanabileceğine dair yöntemler sunuyor
İstanbul Modern’in yetişkinlere yönelik atölye ayrıca seminer programı Atölye Modern çevrimiçinde devam ediyor. “Sanat Yapıtlarının Gizleri” başlıklı seminerin her bir dersi tanımlama, çözümleme ayrıca yorumlama adımlarıyla katılımcılara sanat yapıtlarını incelemede her vakit uygulayabilecekleri bir model aktarıyor.
Dr. Öğr. Üyesi Fırat Arapoğlu yönetiminde düzenlenen programda ele alınan çalışmalar, malzeme özellikleri, taşıdıkları örtük ayrıca açık anlamlar, dönemlerini temsil eden ayrıca aşan özellikleri, üretim yöntemleri gibi farklı açılardan analiz ediliyor.
Katılım belgeli seminerler
Bu seminer, birbirine bağlı dört dersten oluşuyor. Dersleri tamamlayan katılımcılara Atölye Modern Katılım Belgesi veriliyor
Atölye Modern Çevrimiçi seminerleri ücretli ayrıca katılımlar kontenjanla sınırlı.
SANAT YAPITLARININ GİZLERİ
2, 9, 16, 23 Ağustos 2022,
19.30 – 21.30
Birinci ders, Edouard Manet’nin “Kırda Piknik” (1863) ayrıca Vincent van Gogh’un “Yıldızlı Gece” (1889) yapıtlarının çözümlenmesine odaklanır. Yapıtlarla birlikte 19. yüzbu yılın ikinci yarısından sonra sanatın nasıl evrildiğine dair ipuçları sunar.
İkinci ders, Marcel Duchamp’ın “Çeşme” (1917) ayrıca Hannah Höch’ün “Cut With the Kitchen Knife Dada Through the Last Weimar Beer-Belly Cultural Epoch in Germany” (1919-20) yapıtlarının çözümlenmesiyle gerçekleşir. Bu sanat yapıtlarından yola çıkarak modern sanatta avangard kavramına ayrıca bu kavramın eleştirisine odaklanır.
Üçüncü ders, Yoko Ono’nun “Painting to be stepped on” (1960-61) ayrıca Hans Haacke’nin “MoMa Poll” (1970) yapıtlarının çözümlenmesiyle gerçekleşir. 20. yüzbu yılın ikinci yarısından sonra sanat üretim pratiklerine dair gelişen büyük dönüşümü işler.
Dördüncü ders, Felix Gonzalez-Torres’in “Untitled (Portrait of Ross in L.A.)” (1991) ayrıca Kara Walker’ın “A Subtlety, or the Marvelous Sugar Baby, an Homage to the Unpaid and Overworked Artisans Who Haayrıca Refined Our Sweet Tastes From the Cane Fields to the Kitchens of the New World on the Occasion of the Demolition of the Domino Sugar Refining Plant” (2014) yapıtlarının çözümlenmesiyle gerçekleşir. Malzemesi, sergilemesi ayrıca üretim süreçleriyle günümüz sanatının ifade zenginliğine değinir ayrıca sanatsal söylemin politik izdüşümlerini irdeler.